начало

Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК Без вина наказан чрез съсобственост с държавата – ефект от разнородната практика по чл. 343б, ал. 5 НК

постоянно пребиваване



постоянно пребиваване

Мнениеот pinkopanter » 02 Юни 2008, 09:34

Гражданин на чужда държава, която не е в Европейския съюз, който е получил разрешение за постоянно пребиваване в България, имали същите права като българските граждани относно придвижването на територията на ЕС, тоест без визи, а само с документ за самоличност.
Аз мисля, че нямат същите права като българските граждани, но ако има някой друго мнение нека го сподели.
pinkopanter
Потребител
 
Мнения: 154
Регистриран на: 30 Дек 2004, 15:15

Мнениеот dimitrovaad » 02 Юни 2008, 09:59

Няма същите права ,както българите докато не получи гражданство от РБ,до този момент има само разрешение да пребивава на наша територия ,но не и да я напуска.
dimitrovaad
Младши потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: 10 Мар 2008, 20:59

Мнениеот dimitrovaad » 02 Юни 2008, 10:01

Няма същите права ,както на български гражданин(т.е да излиза извън РБ само с л.к.) докато не получи гражданство от РБ,до този момент има само разрешение да пребивава на наша територия ,но не и да я напуска.
dimitrovaad
Младши потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: 10 Мар 2008, 20:59

Мнениеот ensso » 03 Юни 2008, 12:37

dimitrovaad написа:Няма същите права ,както на български гражданин(т.е да излиза извън РБ само с л.к.) докато не получи гражданство от РБ,до този момент има само разрешение да пребивава на наша територия ,но не и да я напуска.

Глупости! :?
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Мнениеот pinkopanter » 05 Юни 2008, 13:12

Що глупости, имат ли право да напускат страната само с карта на постоянно пребиваващ чужденец?
pinkopanter
Потребител
 
Мнения: 154
Регистриран на: 30 Дек 2004, 15:15

Мнениеот ensso » 05 Юни 2008, 13:26

pinkopanter написа:Що глупости, имат ли право да напускат страната само с карта на постоянно пребиваващ чужденец?

С карта и национален международен паспорт.
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Мнениеот pinkopanter » 06 Юни 2008, 16:15

Наистина ли, пускат ли ги свободно през границата, а някакъв нормативен акт можеш ли да изпратиш?
pinkopanter
Потребител
 
Мнения: 154
Регистриран на: 30 Дек 2004, 15:15

Мнениеот ensso » 09 Юни 2008, 11:22

чл.8 от директива 2004/58, чл 14 ал.1 от Директива 2003/109
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Мнениеот pinkopanter » 10 Юни 2008, 17:27

Благодаря за помощта :D
pinkopanter
Потребител
 
Мнения: 154
Регистриран на: 30 Дек 2004, 15:15

Мнениеот m_gyurov » 11 Юни 2008, 22:37

ЗАКОН ЗА ЧУЖДЕНЦИТЕ В РБЪЛГАРИЯ

Чл. 35. (1) Чужденец, краткосрочно пребиваващ, на когото документът за задгранично пътуване е заменен с нов, може да напусне страната, след като уведоми за това службите за административен контрол на чужденците, освен ако друго е предвидено с международен договор, по който Република България е страна.
(2) Чужденец, който има разрешение за продължително пребиваване, може да напуска страната и да се завръща в нея без виза до изтичане на разрешения срок за пребиваване.

(3) Чужденец, който има разрешение за постоянно пребиваване, може да влиза в и да напуска страната без виза.

Друг е въпросът дали ще бъде допуснат да влезе в друга държава-членка на ЕС, защото това са две различни неща. Иначе няма никакъв проблем да напуска РБ и влиза обратно, колкото си пъти и когато си поиска, без да е необходимо нещо допълнително.
m_gyurov
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 04 Апр 2006, 20:21

Мнениеот stanpantel » 12 Юни 2008, 15:27

А лицето, за което питате има ли сключен граждански брак с български гражданин?

Ако има, съм сигурен, че не е проблем да пътува в други държави-членки на ЕС, а ако няма не съм сигурен, но мисля, че също не би трябвало да е проблем.

В директивите, които колегата цитира по-горе има инфо по въпроса.
stanpantel
Младши потребител
 
Мнения: 13
Регистриран на: 02 Яну 2006, 12:44

Re: постоянно пребиваване

Мнениеот diaida » 22 Юни 2008, 22:52

pinkopanter написа:Гражданин на чужда държава, която не е в Европейския съюз, който е получил разрешение за постоянно пребиваване в България, имали същите права като българските граждани относно придвижването на територията на ЕС, тоест без визи, а само с документ за самоличност.
Аз мисля, че нямат същите права като българските граждани, но ако има някой друго мнение нека го сподели.


Дори и да има сключен брак, няма право да пътува без виза. Виза получава от посолството на неговата държава в България.
Има право само ако има българско гражданство. Но с карта за продължително или временно пребиваване не става ...
Изображение http://www.save-darina.org ...Остава аромат и в ръката, подарила розата! http://vbox7.com/play:cb237e95
Аватар
diaida
Активен потребител
 
Мнения: 2595
Регистриран на: 21 Май 2007, 14:57
Местоположение: Sofia

Re: постоянно пребиваване

Мнениеот ensso » 27 Юни 2008, 11:22

diaida написа:
pinkopanter написа:Гражданин на чужда държава, която не е в Европейския съюз, който е получил разрешение за постоянно пребиваване в България, имали същите права като българските граждани относно придвижването на територията на ЕС, тоест без визи, а само с документ за самоличност.
Аз мисля, че нямат същите права като българските граждани, но ако има някой друго мнение нека го сподели.


Дори и да има сключен брак, няма право да пътува без виза. Виза получава от посолството на неговата държава в България.
Има право само ако има българско гражданство. Но с карта за продължително или временно пребиваване не става ...

Кой ти каза? :lol:
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Re: постоянно пребиваване

Мнениеот diaida » 28 Юни 2008, 01:48

ensso написа:
diaida написа:
pinkopanter написа:Гражданин на чужда държава, която не е в Европейския съюз, който е получил разрешение за постоянно пребиваване в България, имали същите права като българските граждани относно придвижването на територията на ЕС, тоест без визи, а само с документ за самоличност.
Аз мисля, че нямат същите права като българските граждани, но ако има някой друго мнение нека го сподели.


Дори и да има сключен брак, няма право да пътува без виза. Виза получава от посолството на неговата държава в България.
Има право само ако има българско гражданство. Но с карта за продължително или временно пребиваване не става ...


Кой ти каза? :lol:


Енссо - звездите ми го говорят .. :lol: :lol: :lol:
Изображение http://www.save-darina.org ...Остава аромат и в ръката, подарила розата! http://vbox7.com/play:cb237e95
Аватар
diaida
Активен потребител
 
Мнения: 2595
Регистриран на: 21 Май 2007, 14:57
Местоположение: Sofia

Мнениеот GeVall » 02 Юли 2008, 12:19

ДИРЕКТИВА 2004/38/ЕО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 29 април 2004
относно правото на гражданите на Съюза и на членовете на техните семейства да се движат и пребивават свободно на територията на държавите-членки

Член 5
Право на влизане
1. Без да се накърняват разпоредбите относно документите за пътуване, приложими при контрола на държавните граници, държавите-членки дават на гражданите на Съюза разрешение да влизат на тяхна територия с валидна карта за самоличност или паспорт и дават на членовете на семейството, които не са граждани на държава-членка, разрешение да влязат на тяхна територия с валиден паспорт.
От гражданите на Съюза не следва да се изискват никакви входни визи или да се налага еквивалентна формалност.
2. От членовете на семейството, които не са граждани на държава-членка, ще се изисква само да притежават входна виза в съответствие с Регламент (ЕО) No.539/2001 или в съответствие с националното законодателство, когато това е уместно. За целите на настоящата директива, притежанието на валидната карта за местопребиваване, цитирана в член 10, освобождава тези членове на семейството от изискването за виза.
Държавите-членки предоставят на такива лица всички необходими средства за получаване на необходимите визи. Тези визи се издават безплатно, колкото се може по-бързо и въз основа на ускорена процедура.
3. Приемащата държава-членка няма да поставя входен или изходен печат в паспорта на членове на семейството, които не са граждани на държава-членка, при условие че те представят картата за местопребиваване предвидена в член 10.
4. В случаите когато гражданин на Съюза или член на семейство, който не е гражданин на държава-членка, няма необходимите документи за пътуване или необходимите визи (ако такива се изискват), въпросната държава-членка, преди да ги върне, дава на такива лица всички разумни възможности да получат необходимите документи или те да им бъдат донесени в разумен срок от време или да потвърдят или докажат чрез други средства, че те притежават правото на свободно движение и местопребиваване.
5. Държавата-членка може да изиска от въпросното лице да докладва за присъствието си на нейна територия в рамките на разумен и не-дискриминационен срок от време. Неспособността да се спази това изискване може да изложи въпросното лице на пропорционални и не-дискриминационни санкции.

ГЛАВА III
Право на местопребиваване
Член 6
Право на местопребиваване за до три месеца
1. Гражданите на Съюза притежават правото на местопребиваване на територията на друга държава-членка за срок от до три месеца без никакви условия или формалности освен изискването да притежават валидна карта за самоличност или паспорт.
2. Разпоредбите на алинея 1 важат също така за членове на семейството притежаващи валиден паспорт, които не са граждани на държава-членка и които придружават или се присъединяват към гражданина на Съюза.


Член 10
Издаване на карти за местопребиваване
1. Правото на местопребиваване на членове на семейството на гражданин на Съюза, които не са граждани на държава-членка, се засвидетелствува чрез издаването на документ, наричан “Карта за местопребиваване на член на семейството на гражданин на Съюза”, не по-късно от шест месеца от датата на внасяне на молбата. Удостоверение за това, че лицето е кандидатствало за карта за местопребиваване се издава незабавно.


От тези текстове следва, че без визи пътуват всички членове на семейството на на граждани на ЕС без членовете на семейството на БГ гражданите, защото нямат “Карта за местопребиваване на член на семейството на гражданин на Съюза" т.2а и 2б, чл.59 от ЗБДС, а имат "Карта на продължително пребиваващ в Република България чужденец" т.1 и т.2, чл.59 :( Уви!
GeVall
Младши потребител
 
Мнения: 13
Регистриран на: 24 Апр 2007, 14:03

Мнениеот ensso » 02 Юли 2008, 12:50

ПИСНА МИ ОТ ВАШИТЕ ГЛУПОСТИ... ВСЕКИ ТЪЛКУВА ДИРЕКТИВИ СПОРЕД СВОИТЕ РАЗБИРАНИЯ... АЗ ВИ КАЗВАМ, ЧЕ ЧУЖДЕНЦИТЕ СЪС СТАТУТ НА ПОСТОЯННО ПРЕБИВАВАЩ В РБ ПЪТУВАТ БЕЗ ВИЗ... КАКВО ИМА ОБЩО ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕБИВАВАЩИ!??! :evil:
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Мнениеот diaida » 11 Юли 2008, 00:52

ensso написа:ПИСНА МИ ОТ ВАШИТЕ ГЛУПОСТИ... ВСЕКИ ТЪЛКУВА ДИРЕКТИВИ СПОРЕД СВОИТЕ РАЗБИРАНИЯ... АЗ ВИ КАЗВАМ, ЧЕ ЧУЖДЕНЦИТЕ СЪС СТАТУТ НА ПОСТОЯННО ПРЕБИВАВАЩ В РБ ПЪТУВАТ БЕЗ ВИЗ... КАКВО ИМА ОБЩО ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕБИВАВАЩИ!??! :evil:


Ensso, статута на ПОСТОЯННО ПРЕБИВАВАЩ ЧУЖДЕНЕЦ В БЪЛГАРИЯ не прави ЧУЖДЕНЕЦЪТ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИН ...
Придобиването на БГ ГРАЖДАНСТВО е съвсем различна процедура от тази за издаване на КАРТА НА ПОСТОЯННО ПРЕБИВАВАЩ ЧУЖДЕНЕЦ!

Дългосрочното пребиваване е:

1. Продължително - с разрешен срок до една година;
2. Постоянно - с разрешен неопределен срок.

Разрешение за постоянно пребиваване могат да получат чужденците, които:

- Са от българска народност;
- Пет години след сключването на граждански брак с постоянно пребиваващ в страната чужденец;- Са малолетни и непълнолетни деца на постоянно пребиваващ в страната чужденец, и които не са встъпили в брак;
- Са родители на български гражданин, когато му осигуряват дължимата по закон издръжка, а в случаите на припознаване или осиновяване - след изтичане на 3 години от припознаването или осиновяването;- Са пребивавали на законно основание без прекъсване на територията на страната през последните 5 години,
- Са инвестирали в страната над 500 000 щатски долара по законоустановения ред;- Които не са лица от български произход, родени на територията на Република България, изгубили са българското си гражданство по изселнически спогодби или по собствено желание и желаят трайно да се установят на територията на страната;- Които до 27 декември 1998 г. са влезли, пребивават или са родени на територията на Република България и чийто родител е сключил граждански брак с български гражданин;- Са членове на семейството на български гражданин, ако са пребивавали непрекъснато на територията;

На чужденците, влезли в страната на едно основание, не се продължават сроковете за пребиваване на друго основание, с изключение на случаите, когато държавният интерес налага това и при извънредни обстоятелства.

Чужденците, получили разрешение за работа, могат да работят само при работодателя и за срока, определен с разрешението за работа.

За чужденците пребиваващи в БГ е в сила ЗАКОНЪТ ШЕНГЕН

УСЛОВИЯ ЗА ВЛИЗАНЕ И ПРЕБИВАВАНЕ НА ГРАЖДАНИ НА ТРЕТИ СТРАНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ШЕНГЕНСКОТО ПРОСТРАНСТВО



I. Условия за влизане на граждани на трети страни на територията на Шенгенското пространство.

Член 5 от Конвенцията осигуряваща приложението на Шенген регламентира условията, при които гражданите на трети държави могат да влязат на територията на Шенгенското пространство, за кратък престой до 90 дни в рамките на шест месеца:
а. Чуждият гражданин трябва да притежава валиден документ за пътуване, който отговаря на изискванията, дефинирани съвместно от държавите от Шенген;
b. В случаите, когато това е необходимо, чуждият гражданин трябва да притежава виза;
с. В случаите, когато това е необходимо, чуждият гражданин трябва да покаже документи, удостоверяващи основанието и условията, при които ще пребивава на територията на държавите от Шенген, както и че притежава достатъчно средства за издръжка, както за периода на своя престой, така и за завръщане в своята или за транзитиране в трета държава, в която е сигурно, че ще бъде приет, или че е в състояние да придобие законно тези пари;
Вторичното Шенгенско законодателство детайлизира проверката на информацията, която доказва достоверността на причините, посочени за влизане.
Чужденецът при поискване трябва да бъде в състояние да представи причината за молбата си да влезе на територията на Шенгенското пространство. В случай на съмнение проверяващите служители могат да поискат от него да представи потвърждаващи документи, като доказателство или да демонстрира добронамереност.
С цел представяне на доказателства или за да се създаде убеденост за истинност на споменатите причини за влизане, може в частност да бъде поискано следното:
• За служебни пътувания:
- покана от фирма или институция за участие в събрание или събития, свързани с търговия, промишленост или работа;
- други документи, които показват съществуването на търговски връзки или връзки с делова насоченост;
- билети за панаири и конгреси.
• За пътувания, свързани с учение или друг вид обучение:
- удостоверение за регистриране в институт за участие в подготвителни и теоритични курсове в рамките на основно и последващо обучение;
- студентски карти или удостоверения за курсовете.
• За пътувания, свързани с туризъм или частни пътувания:
- покана от домакина, която трябва да бъде изготвена съгласно националното законодателство на канещото лице;
- потвърждаващ документ от осигуряващия подслон;
- потвърждение на резервация за организирано пътуване;
- билет за връщане или за обиколка.
• За пътувания по други причини:
- покани, регистрации или програми;
- удостоверения за участие, билети, разписки и др., за политически, научни, културни, спортни или религиозни събития, там където е възможно - да се посочи името на организацията-домакин или продължителността на престоя.

На следващо място, вторичното Шенгенско законодателство детайлизира и проверката на информацията за необходимите средства за издръжка.
Чужденците, желаещи да влязат на територията на страните от Шенген трябва да притежават достатъчно средства за издръжка за времето на очаквания период на престой, както и за обратното връщане или транзитно пътуване до трета страна. Необходимите средства за издръжка се оценяват в съответствие с целта на престоя, като се вземат предвид усреднените цени за пътуване и престой. Съответните суми се определят ежегодно от всяка от страните по Шенгенските споразумения. Изискваните в момента минимални средства за издръжка, по информация от отделните държави-членки, са както следва:
1. Австрия
Австрия не е определила примерна сума, която да се изисква при влизане на нейна територия. Компетентните органи вземат решение за всеки отделен случай, въз основа на целта, вида и продължителността на възнамерявания престой. Освен чрез представяне на пари в брой, наличието на средства за издръжка се доказват, в зависимост от конкретните обстоятелства, чрез пътнически чекове, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации, издадени от живеещи в Австрия и имащи право да канят лица. Ако при проверката се установи, че чужденецът не разполага с необходимите средства за издръжка и за покриване на разходите по престоя и завръщането си, на него следва да му бъде отказано влизане на територията на Австрия и да бъде върнат в страната, от която е пристигнал или в друга трета страна.
2. Белгия
Белгийското законодателство регламентира общите принципи, при които следва да бъде извършвана проверката за наличие на достатъчно средства, без да поставя задължителен размер на суми за издръжка. Наложилата се административна практика е следната:
Чужденци пребиваващи при частни лица Като доказателство за наличие на средства за издръжка може да послужи представянето на покана-декларация, подписана от лицето, което осигурява подслон в Белгия и която е заверена от общинската администрация по неговото местоживеене. Чрез декларацията се поемат разходите по пребиваване на чужденеца, медицинското осигуряване, разходите за осигуряване на подслон, както и за репатриране на чужденеца, в случай, че той не може сам да обезпечи завръщането си. Декларацията трябва да бъде изготвена от платежоспособно лице, а ако става въпрос за чужденец, той трябва да притежава документ за постоянно пребиваване.
При необходимост, от чужденеца може да бъде поискано да представи доказателства за наличие на лични средства. Ако чужденецът няма източници за финансово обезпечаване на територията на Белгия, той трябва да притежава около 1500 белгийски франка за всеки ден от декларирания престой. Чужденец пребиваващ в хотел
Ако чужденецът не може да представи доказателства за каквото и да е финансово обезпечаване на територията на Белгия, той трябва да разполага с около 2 000 белгийски франка за всеки ден от своя престой.
По-нататък, в повечето случаи, чужденецът трябва да представи документ за пътуване /самолетен билет/, който да му позволи да се завърне в страната по произход или на местоживеене.
3. Германия
В действащото германско законодателство няма определена базисна сума, която да служи, като основа за контролиращите органи. На практика, за необходима се приема сумата от 50 DEM за всеки ден от възнамерявания престой. Освен това чужденецът трябва да притежава билет за обратно връщане или съответни финансови средства за това.
Съгласно действащото законодателство, всеки чужденец може да бъде обект на принудително извеждане от страната, при наличие на основание за това. Такъв ще бъде случаят, когато чужденец е принуден да прибегне или ползва социална помощ от германската държава за себе си, за членовете на своето семейство, които пребивават на германска територия или за лицата, които са на негова издръжка.
Преди да бъде взето решение за недопускане на чужденеца на територията на Германия, на него трябва да му бъде дадена възможност да представи, в разумен срок и по законен начин, доказателства за притежаване на необходимите финансови средства за издръжка за времето на престоя си на територията на Германия, посредством представяне на: валидна гаранция от германска банка; покана-декларация от неговия домакин;
телеграфен запис; гаранционна вноска, депозирана в институцията, отговаряща за чужденците и имаща компетентност по контрола на тяхното пребиваване.
4. Гърция
По силата на действащото гръцко законодателство размерът на валутата, позволяващ влизане на чужди граждани от трети страни, нечленуващи в ЕС, е равен на еквивалента на 5 000 гръцки драхми в чужда валута, на човек за вейки ден от неговия престой, при необходим минимум от 35 000 гръцки драхми. За малолетните членове на семейството необходимата сума на ден е с 50 % по-малка.
5. Дания
Съгласно датския закон за чужденците, всеки чужденец при влизането си на територията на страната, трябва да разполага с достатъчно средства за издръжка за времето на своя престой и з°. Завръщане. Преценката за наличие ;:а тези средства, при влизане в страната, се извършва за всеки конкретен случай от контролиращия орган, въз основа на преценка на икономическото положение на чужденеца, като се държи сметка за представената информация, касаеща възможностите му за осигуряване на подслон и за завръщане.
Определена е базисна сума за преценка на средствата, с които разполага чужденеца за издръжка. Тази сума възлиза на 300 датски крони за 24 часа.
Освен това, чужденецът трябва да може да удостовери, че разполага с достатъчно средства за обратно връщане или под формата на билет за връщане.
6. Испания
Съгласно действащото испанско законодателство, при влизането си в страната, чужденците трябва да докажат, че разполагат с необходимите средства за издръжка, чиито минимален размер е както следва:
За дневни разходи в Испания 5 000 песети или техен еквивалент в чужда валута, умножени по предвидените дни престой и броя на пътуващите членове на семейството. Независимо от продължителността на предполагаемия престой, минималната сума, която при всички случаи трябва да се представи възлиза на 50 000 песети на човек. За завръщане в страната на произход или за транзитно преминаване през трети страни са необходими поименни билети, валидни и с фиксирани дати за определено превозно средство.
Чужденците трябва да докажат, че разполагат с указаните средства за издръжка в наличност, в чекове, пътнически чекове, кредитни документи или банкови извлечения за съществуването на такива средства. При липса на такива документи, може да бъде представено всякакво друго доказателство, което бе могло да бъде прието като валидно от испанските гранични власти.
7. Италия
Съгласно действащото италианско законодателство "Италия ще разрешава влизането на своя територия на всеки чужденец, който е в състояние да докаже, че притежава всички необходими документи, удостоверяващи целта и условията на пребиваване, както и че разполага с достатъчно средства за издръжка за продължителността на престоя си и за завръщането си в страната на произход..." Всеки чужденец, който не отговаря на горните условия ипи се счита за заплаха за обществения ред или за сигурността на държавата или на някоя от страните с които Италия е сключила споразумения за премахване на контрола по вътрешните граници и за свободното движение на хора, в които се предвиждат съответните ограничения, не може да бъде допуснат да влезе в Италия.
Наличието на средства за пребиваване се доказва, чрез представяне на пари в брой, на банкови гаранции, гаранционни декларации от застрахователни компании, валута в еквивалентен размер, ваучери за предплатени услуги или на документи, удостоверяващи наличие на източник на приходи на италианска територия;
Чужденецът трябва да бъде в състояние да увери, че ще бъде настанен в подходящо жилище на територията на страната и че притежава необходимата сума за завръщане в страната на произход или че притежава билет за обратно връщане.
8. Исландия
По силата на действащото исландско законодателство, чужденците трябва да докажат, че притежават достатъчно средства за покриване на своята издръжка в Исландия, както и за завръщане в страната си на произход.
На практика изискваната в момента сума е от 4 000 исландски крони на човек. За чужденци, чиито разходи по престоя се поемат от трети лица, се изисква половината от тази сума. Общата минимална сума е 20 000 исландски крони за всяко влизане.
9.Люксембург
Люксембургското законодателство не предвижда притежаването на базисна сума при проверките на границата. Контролният орган решава според конкретния случай, дали даден чужденец, явил се на ГКПП, притежава достатъчно средства за издръжка. В тази връзка се взема предвид целта на пребиваването и вида на осигурения подслон.
10. Норвегия
Съгласно действащото в момента норвежко законодателство, всеки чужд гражданин, който не е в състояние да докаже, че разполага с достатъчно средства за престой в кралството и за своето завръщане, или че може да разчита на такива средства, може да бъде върнат от границата.
Предвидените необходими суми за издръжка се определят в индивидуален порядък и решеният асе вземат в зависимост от конкретния случай. От значение са продължителността на престоя, дали чуждият гражданин ще отседне при роднина или при приятели, дале разполага с билет за връщане и дали е била дадена гаранция за неговия престой /например, сума от 500 норвежки крони на ден се счита за достатъчна за гости на страната, които няма да се установят при роднини или при приятели/.
11. Португалия
По силата на действащото в момента португалско законодателство, за да получат разрешение за влизане и престой в Португалия, чужденците трябва да разполагат със следните суми:
15 000 ескудо за всяко влизане и 8 000 ескудо за всеки ден от възнамерявания престой.
Чужденците могат да бъдат освободени от задължението да притежава! ;ези суми, само ако докажат, че нощувкше и храната им в Португалия са подсигурени.
12. Финландия
Съгласно действащото в момента финландско законодателство, размерът на базисната сума, която се взема под внимание от служителите по граничния контрол при проверка на средствата за издръжка, в момента, възлиза на 240 финладски марки на човек на ден.
13. Франция
По силата на действащото в момента френско законодателство базисният размер на сумата за изчисляване на необходимите средства за издръжка по време на предполагаемия срок на пребиваване на чужденец във Франция или за транзитно преминаване през Франция, при пътуване за трета страна, съответства на размера на минималната ежедневна работна заплата. В момента размера на тази сума възлиза на 302 френски франка на ден.
Притежаващите покана-декларация трябва да .разполагат с минималната сума за престой във Франция, равностойна на половината минимална работна заплата, т.е. 151 франка на ден.
14. Швеция
Шведският закон не предвижда конкретна сума за представяне при влизане в страната. Проверяващият служител решава в зависимост от конкретния случай, дали чужденецът има необходимите средства за издръжка.
15. Холандия
В момента, сумата, на която се базират граничните контролни органи при проверка на средствата за издръжка, възлиза на 75 холандски гулдена на човек на ден.
Този критерии се прилага гъвкаво, тъй като конкретната преценка за необходимата сума за издръжка е в зависимост от редица показатели, между които: продължителността на предполагаемия престой, причината и целта на пътуването, личното положение на заинтересования и др.
За всички изброени по-горе страни, съгласно Шенгенското законодателство, презумпцията за достатъчно средства за издръжка се базира, например, на пари в брой, пътнически чекове, кредитни карти и съответния брой еврочекове, придружени от еврокарти и документи за гаранции, притежавани от чужденеца.

d. Чуждият гражданин не трябва да бъде включен в Шенгенската информационна система, като подлежащ на отказ за влизане. Проверката за това се прави от граничните служители на ГКПП, чрез терминали, свързани със системата;
е. Чуждият гражданин не трябва да представлява заплаха за обществения ред, националната сигурност или международните отношения за нито една от държавите-страни по Шенген.
Когато чужденец влиза на територията на държава-членка на Шенген се осъществява проверка, за да се определи, дали той-превозното му средство или предметите, които притежава представляват заплаха за обществения ред, националната сигурност или международните отношения на някоя от страните по споразуменията. Такава заплаха може да има, когато:
• Чужденецът е бил осъден за престъпление с условна присъда на най-малко една година лишаване от свобода;
• Има сериозни основания да се вярва, че чужденецът е извършил сериозни престъпления, включително и изрично упоменатите в Конвенцията или че има намерение да извърши такива престъпления на територията на някоя от страните по споразумението.
• Чужденецът е бил субект на депортиране, връщане или експулсиране и мерките са били придружени от действаща в момента на проверката забрана за влизане или пребиваване или съдържат такива забрани.
Допълнително условие, което не е предвидено от Шенгенското законодателство, но което произтича от националните законодателства на държавите-членки е че чуждият гражданин трябва да притежава предвидените задължителни застраховки.
4. Ако чуждият гражданин не отговаря на посочените по-горе условия на него следва да му бъде отказано влизане на територията на Шенгенските държави, освен ако някоя от държавите сметне за необходимо да не спази това правило по хуманитарни причини, на основание свои национални интереси или свое международно задължение. В този случай разрешението за влизане ще се разпростре само до територията на засегнатата държава, за което тя следва да информира останалите държави.
5. Горепосочените условия за влизане не се отнасят до правото на убежище, което се ръководи изцяло от националните разпоредби, касаещи процедурите за разглеждане на молби за предоставяне на бежански статут, приети въз основа на Женевската конвенция за статута на бежанците от 1951 г. и Нюйоркския протокол към нея от 1968г.



II. Условия за движението на чужденци на територията на Шенгенското пространство

1. Чужд гражданин, който притежава унифицирана виза и е редовно влязъл на територията на една от държавите-членки може да се придвижва свободно на територията на всички договармщи държави за периода на валидност на издадената виза, но при условие, че отговаря на условията предвидени в чл.5 от Конвенцията. Това правило не се отнася до националните визи с ограничена териториална валидност.
2. Чужд гражданин, който е освободен от изискването да притежава виза, може да се придвижва свободно на територията на договарящите държави за период до три месеца, в рамките на шест месеца от датата на първото влизане. Но той, също така, трябва да отговаря на условията предвидени в чл. 5 от Конвенцията.
3. Чужд гражданин, който притежава валидно разрешение за пребиваване, издадено от една от договарящите страни, може въз основа на това разрешение и пътническия си документ, да се движи свободно до три месеца на територията на другите договарящи страни, при условие че отговаря на условията на чл. 5 и ако не е включен в национален списък на лицата на които трябва да им бъде отказано влизане.
4. Това се отнася и за притежателите на временни разрешения за постоянно пребиваване.
5. Всяка една от договарящите държави е задължена да изпрати на Шенгенския изпълнителен комитет образци от издаваните от нея разрешения за постоянно пребиваване и временни разрешения за постоянно пребиваване.
6. Всички тези категории чужденци трябва да регистрират своето пребиваване в договарящите страни, в съответствие с тяхното национално законодателство /обикновено в рамките на от 2 до 5 дни, считаното датата на пресичане на външната граница на държава-членка/.
7. В случай, че чуждите граждани не отговарят на посочените условия или са престанали да отговарят, те трябва да напуснат територията на договарящата държава или да се върнат в държавата, която им е издала разрешението за постоянно пребиваване.
8. В случай, че те не напуснат доброволно територията на договарящата държава или по причини, касаещи националната сигурност или обществения ред, те трябва да бъдат експулсирани от територията на държавата, която ги е заловила, съгласно нейното национално законодателство. Чуждите граждани могат да бъдат експулсирани до държавата им на произход или до всяка трета държава, която е задължена да ги приеме, съгласно действащите по отношение на нея реадмисионни спогодби.
9. Тези разпоредби и правила не отнемат правото на чуждия гражданин да подаде молба за получаване на бежански статут, съгласно Женевската конвенция за статута на бежанците от 1951 г. и Нюйоркския Протокол от 1967г.

СТРАНА Задължителен мининимум от финансови средства за престоя при всяко влизане на човек Задължителен минимум от финансови средства за 1 ден /24 ч./ престой на човек Допълнителни изисквания за доказване на необходимите финансови средства за времето на престоя
Австрия няма Компетентните органи взимат решение за всеки отделен случай пари в брой, пътнически чекове, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Белгия няма 1500 бел. франка-без покана-декларация пари в брой, пътнически чекове, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации 2000 бел. франка-пребиваване в хотел
Германия няма 50 DM пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции от германска банка, телеграфен запис, гаранционна вноска или покани-декларации
Гърция 35000 гр. драхми 5000 гр. драхми или еквивалента в чужда валута (за малолетни членове на семейството сумата е с 50% по-малка) пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Дания няма Компетентните органи взимат решение за всеки отделен случай или 300 дат. крони пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Испания 50000 исп. песети 5000 исп. песети пари в брой, пътнически чекове, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Италия пари в брой, пътнически чекове, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Исландия 20000 исл. крони 4000 исл. крони или еквивалента в чужда валута (при покана от трети лица, които поемат разхода по престоя сумата е с 50% по-малка) пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Люксембург няма Компетентните органи взимат решение за всеки отделен случай пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Норвегия няма Компетентните органи взимат решение за всеки отделен случай или 500 норв. крони пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Португалия 15000 ескудо 8000 ескудо (когато храната и нощувките са подсигурени тези суми не са задължителни) пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Финландия няма 240 финл.марки пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Франция няма 302 фр. франка или еквивалета на мин.ежедневна работна заплата (при покана-декларация сумата по престоя е с 50% по-малка) пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Швеция няма Компетентните органи взимат решение за всеки отделен случай пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Холандия няма 75 хол. гулдени пари в брой, кредитни карти, банкови гаранции или покани-декларации
Изображение http://www.save-darina.org ...Остава аромат и в ръката, подарила розата! http://vbox7.com/play:cb237e95
Аватар
diaida
Активен потребител
 
Мнения: 2595
Регистриран на: 21 Май 2007, 14:57
Местоположение: Sofia

Мнениеот ensso » 11 Юли 2008, 10:12

diaida, ти всъщност какво искаш да докажеш и на кого?
Цитираш закони, неотносими към казуса...... и какво? :lol:

Чужденците със статут на постоянен резидент в РБ отдавна пътуват без визи в станите-членки на ЕС.
Сорри
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Мнениеот diaida » 11 Юли 2008, 16:33

ensso написа:diaida, ти всъщност какво искаш да докажеш и на кого?
Цитираш закони, неотносими към казуса...... и какво? :lol:

Чужденците със статут на постоянен резидент в РБ отдавна пътуват без визи в станите-членки на ЕС.
Сорри


От началото на 2008 съм свидетел на 2 случая в които на един и същ граничен пункт изискват виза в паспорта на чужденец с карта на пост. пребивававане.

1-вия случай е на жена с руско гражданство, омъжена от 20 години в България - върната за виза от руско посолство.

2-ри случай бежанец, отново с карта на прод. пребиваващ, току що издадена - върнат без обяснение.
Изображение http://www.save-darina.org ...Остава аромат и в ръката, подарила розата! http://vbox7.com/play:cb237e95
Аватар
diaida
Активен потребител
 
Мнения: 2595
Регистриран на: 21 Май 2007, 14:57
Местоположение: Sofia

Мнениеот ensso » 15 Юли 2008, 08:44

Аз имам други примери.... :lol: Вие не уточнихте за каква граница става дума?
Интересно защо руска гражданка върната за руска виза? :shock:
За беженец... :roll: не мога да коментирам. Бъркате нещо... шушони с бушони....
ensso
Потребител
 
Мнения: 144
Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17

Следваща

Назад към Право на ЕС


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


cron