начало

Все така няма кандидати за председател на ВАС Все така няма кандидати за председател на ВАС

Проблеми със оторизиран сервиз

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот alexmn7 » 30 Авг 2023, 22:36

Здравейте,
Историята е доста дълга, но си заслужава. Става въпрос за официалния сервиз на Ленд Ровър в гр.Бургас(Мото Пфое). Притежавам МПС Рейндж Роувър Спорт 2016г, което миналата година даде дефект и двигателя(блока) трябваше да бъде сменен. След над 3 месеца чакане от въпросното дилърство най-накрая си свършиха работа и гаранционно проблема беше решен. До тук добре. Тази година на 5-ти Април отидох в същото дилърство за да сменя маслото и филтрите. След като напуснах обекта, на 2км от тях двигателя блокира. Още там, а и на техния паркинг имаше много масло, което се е изляло от двигателя. Стана ясно, че двигателя е отново за смяна. Като причина, след 1 месец чакане, беше установено, че проблема е бил в дефектна дюза, от която налягането в двигателя се покачило и от там е избило през семеринга за да хвърли маслото. Независима оценка не беше направена, но докато беше уважена гаранцията минаха 2 месеца. Самият застраховател явно имаше съмнения, как така кола която е без никакви симптоми отново ще трябва да и се сменя блока. След още доста чакане, защото се забавиха частите, на 11-ти Август от сервиза ми се обадиха, че двигателя е сложен и всичко работи, но докато са тествали колата са установили проблем в раздатката. Главния техник от сервиза е усетил някакво припукване, такова не съм усещал лично аз преди колата да влезне в сервиза. Те твърдят, че или колата така е влязла в сервиза или от самото стоене се е случило. Пробвали са да и сменят маслото, да я обучат наново, но явно че има проблем. Щели да поръчат нова и просто трябвало да изчакаме. Аз се замислих, защото докато чакаме 4-ри месеца, колата излезе от гаранция. Попитах ги дали ще се признае гаранцията и те след ново едноседмично мислене ми отговориха не, защото събитието се е случило след края на гаранцията, а самата раздатка струва към 10000лв. Според тях те нямат абсолютно никаква вина. Сега в момента раздатката е изпратена в друг сервиз, за да се отремонтира, но въпроса ми е дали е ок една кола да влезе в даден сервиз/дилърство без какъвто и да било проблем и след това да седи близо 5 месеца там, а и клиента да трябва да плаща накрая. Също така тук се намесва и тяхното забавяне, през което реално течеше гаранцията. Подал съм сигнал в КЗП, но там имат 1 месец срок и те самите ми отговориха, че заради лятото са доста заети. Реално ако този проблем беше установен по-рано, щяха просто да поръчат новата раздатка и застрахователя да плати по гаранцията. Идва и другия момент, че тази кола не съм я виждал почти 5 месеца и извинението "ама ние не сме виновни, проблема в часта е от ЕГН-то" ми изглеждат доста съмнителни.
Някой имал ли е подобен казус? Имам доста снимки от случката на 5-ти Април, така и видео от камерата в колата.
alexmn7
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 30 Авг 2023, 16:17

Re: Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот guest1 » 01 Сеп 2023, 16:56

Здравейте.

Само ще напомня, че в „оригиналния“ Закон за защита на потребителите пишеше
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.


В момента ситуацията е
Чл. 115. (Отм. - ДВ, бр. 23 от 2021 г., в сила от 01.01.2022 г.)
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2390
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот xikolo » 04 Сеп 2023, 07:54

Благодарим ви, че споделихте своя опит. Звучи като доста дълъг и неудобен процес. Разбирам вашата загриженост относно продължителното задържане на автомобила и факта, че гаранцията изтече. Виждам, че сте взели мерки, като подали сигнал в КЗП. Съжалявам, че не мога да ви помогна повече. Надявам се, че проблемът ще бъде решен възможно най-скоро и че ще получите справедли. Mayo Clinic Online Patient Portal
xikolo
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 01 Сеп 2023, 11:21

Re: Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот svegrigorov » 04 Сеп 2023, 12:21

Много ще е трудно да докажеш, че си в правото си срещу сервиза.

Нека някой адвокат да погледне какви доказателства имаш, но внимавай да не получиш празни надежди.
svegrigorov
Потребител
 
Мнения: 234
Регистриран на: 28 Юли 2014, 11:55

Re: Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот alexmn7 » 10 Сеп 2023, 21:59

svegrigorov написа:Много ще е трудно да докажеш, че си в правото си срещу сервиза.

Нека някой адвокат да погледне какви доказателства имаш, но внимавай да не получиш празни надежди.

Има развитие по случая. От сервиза в София казаха, че не им изглежда да има проблем в раздатката а ако започнат да сменят частите вътре, сумата ще е сериозна. Новата раздатка дойде и от сервиза в Бургас я сложиха, но пак не можаха да я обучат. Сега ще търсят проблем в собствения си софтуер и т.н. Тези са за Пълен абсурд, да видя после кой ще си купи кола за 100-200к или ще я сервизира там...
alexmn7
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 30 Авг 2023, 16:17

Re: Проблеми със оторизиран сервиз

Мнениеот atom22 » 12 Сеп 2023, 07:09

Не знам какво е раздатка няма и значение понеже отговора ми е принципен. Просто сте извадили лош късмет в рамките на добрия късмет, че сте си позволили скъпа кола. Две смени на двигател биха накарали всеки застраховател да съжали, че е застраховал дадената кола. Ако имате подпечатан документ от сервиза, в който те ви информират за проблема по колата преди изтичането на гаранцията имате шанс да си търсите правото в съда, иначе не, не виждам шанс.
atom22
Потребител
 
Мнения: 139
Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта


cron