Прекратяване на договор с Нетуоркс(Виваком)

Здравейте,
Предварително казвам, че не съм юрист, а свещенослужител към църква и ще Ви бъда много благодарен, ако ми помогнете.
През януари 2020г сключих 3 годишен договор с НЕТУОРКС България за предоставяне право за ползване на електроенергия към едно от техните устройства. Договорихме се, че ще ми приспадат 8лв. от таксата за интернет, който ползваше църквата. Тогава тази сума беше коректна., но по-късно цените на бизнес ел. енергията полудяха (Църквата плаща бизнес ток) и след разговор с г-н Калоян Ангелов от НЕТУОРКС, поставиха електромер, който да отчита от тях консумираната ел. енергия и като приспаднат отстъпката по договора, да ми изплащат разликата по банков път. Всичко беше точно докато не ги купиха Виваком. Последното плащане беше през декември 2023г.
След изтичане на договора, аз не реагирах и той премина в безсрочен. Цяла година не ми беше плащано.
В началото декември 2024г. ръководство на църквата взе решение да се прекрати договора с НЕТУОРКС вече ВИВАКОМ.
От този момент започнаха мъките. В офисите ми казват, че те не се занимават с такъв тип договори, на 123 като им кажа за какво се обаждам, ми казват, че ще ме прехвърлят към отдела, който се занимава с такъв тип договори и започва едно чакане с часове без никой да се обади. Накрая в един от офисите ми казаха да опиша всичко и да го пратя чрез сайта им, като прикрепя договора. Така и направих на 27.12.2024г. Изпратих имейл предизвестие, като описах всичко и се позовах за прекратяването на договора съгласно чл.8; т.А). и т.В). от договора (чл.8 Този договор се прекратява: А). С изтичане на срока за който е сключен и отправена на изрично писмено волеизявление на някоя от страните, отправена до другата, за неговото прекратяване; В). при неплащане на ползваната електроенергия от Ползвателя повече от 60 (шестдесет) дни).
От там ми отговориха по имейл, че ако имам някакви претенции да се обърна КЗП за не изплащането на сумата, но нищо по прекратяване на договора и предизвестие.
Написах втори имейл на 6.01. 2025г и нещата малко потръгнаха след което забуксуваха. Отговориха ми, че служител на Виваком ще ми се обади и ще окаже съдействие. На 16.01. ми се обади от телефон (0888 500 9236) г-жа Светла Петрова, която ме попита дали има промяна на сметката ми, за да изплатят дължимата сума. Попитах как ще се отчетат показанията на електромера, отговорът беше, че всичко става дистанционно. Изплатиха някаква сума, но дали толкова трябва, не знам. Една седмица по късно ми се обади техен представител, който ме разпита подробно защо искам да прекратя договора и накрая каза, че започват да търсят абонат от който да вземат ток, но на близко нямало такъв. Той ще ми се обади до няколко дни кога ще се откачи кабела. Обаждане не последва. На 27.01.2025г. звъннах на номера от който ми се обади техния представител. Той ми каза, че не очаквал да бъде толкова трудно, но продължавал да търси. След като му казах, че срока на предизвестието свърши днес, последва, „ама вие знаете ли колко абоната ще оставите без интернет и телевизия“. Последва аз ще Ви се обадя до няколко дни. Изминаха 10 дни и никой не се обади. Обадих се на горепосочения телефон. Вдигна една жена, която каза, че за първи път чува за този проблем, след това погледна някъде и каза „ А да тук е записано. Отговорните лица търсят но след като не са Ви се обадили, явно нямат успех. Да пиша отново на сайта. Те нищо не можели да направят“. Помолих да ми даде телефон от тези отговорни лица. Отговорът беше „няма право да давам такава информация. Обърнете се чрез сайта“.
Писах и получих отговор „ Благодарим Ви за търпението. Уверяваме Ви че лицата от които зависи правят всичко възможно“.
Измина февруари, настъпи март и аз реших да пратя предизвестие до централния офис в София по пощата с обратна разписка, че 30 дни след получаван на предизвестието (датата на получаване върху обратната разписка), спирам подаваната църквата ел. енергия. Реакция нямаше.
На 31.03.2025г. се обадих от коректност на горепосочения телефон за да им напомня, че след 10 дни спирам тока. Вдигна г-жа Светла Петрова, която отново беше изненадана, като каза „ама ние ще Ви платим, защо ще го спирате? Последва отново обяснение от моя страна, след което ми бе казано – „ще ви върна обаждането до няколко дни“. Обаждане не последва, но побързаха да ми платят за два месеца.
Въпросът ми е:
Може ли след като изтече предизвестието за спиране подаваната от църквата ел. енергия (10.04.2025г.) и аз го откача кабела, да ме дадат на съд, че съм оставил абонати бе интернет и телевизия и съм им нанесъл загуби?
Благодаря на всеки който ме посъветва как да постъпя. Божий служител съм и не искам да оставя хората без интернет и телевизия. В същото време и желая да се злоупотребява с търпението ни.
С Уважение
Предварително казвам, че не съм юрист, а свещенослужител към църква и ще Ви бъда много благодарен, ако ми помогнете.
През януари 2020г сключих 3 годишен договор с НЕТУОРКС България за предоставяне право за ползване на електроенергия към едно от техните устройства. Договорихме се, че ще ми приспадат 8лв. от таксата за интернет, който ползваше църквата. Тогава тази сума беше коректна., но по-късно цените на бизнес ел. енергията полудяха (Църквата плаща бизнес ток) и след разговор с г-н Калоян Ангелов от НЕТУОРКС, поставиха електромер, който да отчита от тях консумираната ел. енергия и като приспаднат отстъпката по договора, да ми изплащат разликата по банков път. Всичко беше точно докато не ги купиха Виваком. Последното плащане беше през декември 2023г.
След изтичане на договора, аз не реагирах и той премина в безсрочен. Цяла година не ми беше плащано.
В началото декември 2024г. ръководство на църквата взе решение да се прекрати договора с НЕТУОРКС вече ВИВАКОМ.
От този момент започнаха мъките. В офисите ми казват, че те не се занимават с такъв тип договори, на 123 като им кажа за какво се обаждам, ми казват, че ще ме прехвърлят към отдела, който се занимава с такъв тип договори и започва едно чакане с часове без никой да се обади. Накрая в един от офисите ми казаха да опиша всичко и да го пратя чрез сайта им, като прикрепя договора. Така и направих на 27.12.2024г. Изпратих имейл предизвестие, като описах всичко и се позовах за прекратяването на договора съгласно чл.8; т.А). и т.В). от договора (чл.8 Този договор се прекратява: А). С изтичане на срока за който е сключен и отправена на изрично писмено волеизявление на някоя от страните, отправена до другата, за неговото прекратяване; В). при неплащане на ползваната електроенергия от Ползвателя повече от 60 (шестдесет) дни).
От там ми отговориха по имейл, че ако имам някакви претенции да се обърна КЗП за не изплащането на сумата, но нищо по прекратяване на договора и предизвестие.
Написах втори имейл на 6.01. 2025г и нещата малко потръгнаха след което забуксуваха. Отговориха ми, че служител на Виваком ще ми се обади и ще окаже съдействие. На 16.01. ми се обади от телефон (0888 500 9236) г-жа Светла Петрова, която ме попита дали има промяна на сметката ми, за да изплатят дължимата сума. Попитах как ще се отчетат показанията на електромера, отговорът беше, че всичко става дистанционно. Изплатиха някаква сума, но дали толкова трябва, не знам. Една седмица по късно ми се обади техен представител, който ме разпита подробно защо искам да прекратя договора и накрая каза, че започват да търсят абонат от който да вземат ток, но на близко нямало такъв. Той ще ми се обади до няколко дни кога ще се откачи кабела. Обаждане не последва. На 27.01.2025г. звъннах на номера от който ми се обади техния представител. Той ми каза, че не очаквал да бъде толкова трудно, но продължавал да търси. След като му казах, че срока на предизвестието свърши днес, последва, „ама вие знаете ли колко абоната ще оставите без интернет и телевизия“. Последва аз ще Ви се обадя до няколко дни. Изминаха 10 дни и никой не се обади. Обадих се на горепосочения телефон. Вдигна една жена, която каза, че за първи път чува за този проблем, след това погледна някъде и каза „ А да тук е записано. Отговорните лица търсят но след като не са Ви се обадили, явно нямат успех. Да пиша отново на сайта. Те нищо не можели да направят“. Помолих да ми даде телефон от тези отговорни лица. Отговорът беше „няма право да давам такава информация. Обърнете се чрез сайта“.
Писах и получих отговор „ Благодарим Ви за търпението. Уверяваме Ви че лицата от които зависи правят всичко възможно“.
Измина февруари, настъпи март и аз реших да пратя предизвестие до централния офис в София по пощата с обратна разписка, че 30 дни след получаван на предизвестието (датата на получаване върху обратната разписка), спирам подаваната църквата ел. енергия. Реакция нямаше.
На 31.03.2025г. се обадих от коректност на горепосочения телефон за да им напомня, че след 10 дни спирам тока. Вдигна г-жа Светла Петрова, която отново беше изненадана, като каза „ама ние ще Ви платим, защо ще го спирате? Последва отново обяснение от моя страна, след което ми бе казано – „ще ви върна обаждането до няколко дни“. Обаждане не последва, но побързаха да ми платят за два месеца.
Въпросът ми е:
Може ли след като изтече предизвестието за спиране подаваната от църквата ел. енергия (10.04.2025г.) и аз го откача кабела, да ме дадат на съд, че съм оставил абонати бе интернет и телевизия и съм им нанесъл загуби?
Благодаря на всеки който ме посъветва как да постъпя. Божий служител съм и не искам да оставя хората без интернет и телевизия. В същото време и желая да се злоупотребява с търпението ни.
С Уважение